Hopp til hovedinnhold
Spørsmål
Åpnet last year

Vil banken ha et åpent API slik jeg kan sette opp egne systemer?

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Det vil jeg og ha! Sette opp regler som "når det kommer beløp over 10000 inn på konto, overfør 10% til sparekonto hos Nordnet, send så det resterende av beløpet til konto B"

For å utfylle litt det Markus nevnte så bygger Bulder på et Open Banking API levert av Sparebanken Vest som har en utviklerportal her: https://developer.spvapi.no/125

Her finner man også APIene som er tilgjengelige for å fylle PSD2 kravene for Bulder og Sparebanken Vest. Som Markus sier kan vi ikke love når det blir tilgjengelig for alle interessenter, men det er kontaktinfo i utviklerportalen for å melde sin interesse og be om tilgang.

@Vaffelhunden67: Du er ikke alene om å ønske deg slik funksjonalitet, det er noe vi har snakket om flere ganger og har lyst på selv, men det er mye annet som må på plass nå i starten. Du er sikkert klar over det, men den nest beste løsningen på problemet du nevnte er å sette opp en AvtaleGiro (kommer snart!) mellom din bankkonto og nordnet konto slik at det kan gå automatisk trekk på lønningsdagen. Nordnet har oppskrifter for å sette dette opp, som jeg selv har brukt. For å sende det restrerende beløpet til konto B kan du sette opp en fast overføring på lønningsdagen. Det er betydelig mer styr og gammeldags og kjipt og ikke helt det samme, men det gir nesten samme resultat.

Bulder Bank bygger allerede på et Open Banking API, men jeg kan ikke love når det blir tilgjengelig for tredjeparter/kunder. Det som kanskje også er interessant er at vi har planer om å støtte IFTTT for enkelte operasjoner, det ønsker vi å få på plass før jul.