Hopp til hovedinnhold
Spørsmål
Åpnet last year

«Legg til lønn» i appen, hva er meningen? Om jeg legger inn noe her, så får jeg dobbel lønn på saldoen når lønn utbetales.

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Hei Kai,

Appen bruker lønnen som du legger inn til å regne ut hvor mye penger du kan regne med å ha frem til neste lønning. Regnestykket tar for seg summen av kjente utgifter (abonnementer, forfallsregister) og kjente inntekter (lønn som du har lagt inn og eventuelle huskelapper (kun på iOS foreløpig). 

Det er ikke meningen at lønn skal regnes to ganger, funksjonen ser om du allerede har fått utbetalt lønn innenfor +/- et par dager av det du selv har registrert som lønnsdato. Dersom den finner en lønnstransaksjon så skal den fjerne det du har lagt inn for den måneden, og regnestykket skal bli riktig.

Men, det kan være tilfeller der dette ikke blir riktig, f.eks. dersom transaksjonen for lønn ikke er markert som lønn i transaksjonssystemet. Det kan skje dersom du driver eget selskap eller får utbetalt lønn som et resultat av fakturering.

Vi kommer til å jobbe videre med forbedring av automatisk gjenkjenning av transaksjoner, så kom gjerne med innspill på hva som ikke fungerer for deg!

Markus