Hopp til hovedinnhold
Spørsmål
Åpnet last year

Hvorfor knyttes ikke kundens valgte kategori til mottagers bank-kontonummer som default? Dermed hadde man i ettertid sluppet å angi kategori på nytt, hver gang det gjøres innkjøp fra samme leverandør?

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Hei igjen Kjell :)

Godt innspill!

Det korte svaret er at systemet som vi benytter i dag ikke støtter å koble kategori til kontonummer (eller unik mottager/brukersted). Automatisk satte kategorier er også globale, dvs. har ikke du et unikt maskinlæringsobjekt for dine kategorier. Det er i dag bare mulig å personalisere kategori for enkelttransaksjoner, og de vil bare gjelde for deg.

Så vil den globale modellen endre kategori for et brukersted dersom mange nok endrer kategori for brukerstedet.

Vi holder på å se på datamodellene våre med mål om å legge til rette for ytterligere personalisering av metadata for transaksjoner (ikke bare på kategori). Vi har noen ganske spennende planer, så det er absolutt mulig at utfordringen din vil bli løst i den sammenhengen.

Markus