Hopp til hovedinnhold
Spørsmål
Stig Arild Nilsen
Aktiv pensjonist
Åpnet -5 m

Etter å ha fått på plass BankID. Hva er prosedyren for å få på plass BankID mobil?

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Enig i @Kay Almroth129 sin vurdering: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/bGxLov/varsler-bankid-paa-mobils-doed192

Kodebrikken er noe BankID (eiet av Vipps) har vurdert som en del av fremtidens digitale ID løsning i kombinasjon med BankID appen. For å kunne opprette tilgang til BankID appen må du ha kodebrikken (to-faktor). 

Når der engang kommer støtte for å opprette ny digital id i BankID appen (scanning av pass med NFC brikken som allerede er i passet), da slipper du får brikken...

Håper det var ok forklaring :)

Glem BankID på mobil, det skal fases ut. 

Å tilby bankid med kodebrikke holder ikke i 2022. Vi må ha støtte for BankID appen !!

Du bestiller BankID Mobil via nettbanken til Sparebanken Vest (samme plass som du opprettet BankID). Det gikk mye mer smidig enn hva jeg var vant med fra hos DNB.