Hopp til hovedinnhold
Spørsmål
Stilte et spørsmål nylig

Hvordan funker dette med abonnementer i praksis. ? Hvordan får dere feks sagt opp Netflix kontoen min for meg?

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Hei Erik,

For abonnementshåndtering har vi et samarbeid med noen utrolig flinke folk i et fintech-selskap som heter Subaio. De har spesialisert seg på å identifisere og håndtere abonnementer, og de har laget et system for å si opp abonnementer mot mange leverandører.

For aktive brukere av Bulder Bank kort og konto (etter hvert gjennom PSD2 også) bruker vi maskinlæring for å identifisere betalinger som kan knyttes til abonnementsleverandører. For de mest kjente abonnementene (Spotify, Netflix, etc.) så vil du få disse opp ved første betaling. For leverandører som vi ikke kjenner fra før vil det typisk kreves 2-3 betalinger før de kommer opp som abonnement. Du kan også selv markere betalinger som abonnement, da er du med og hjelper maskinlæringsalgoritmen til å bli enda bedre.

I appen kan du se forventede betalinger til dine abonnementer, samt totaloversikt og detaljer. Dersom du trykker inn på et abonnement kan du i mange tilfeller velge å si dem opp - direkte fra appen! 

Subaio tilbyr devis automatisert oppfølging av oppsigelser - avhengig av mottager. I praksis signerer du en fullmakt for oppsigelsen, og denne sender Subaio videre til tjenesteleverandøren (f.eks. Netflix) - enten mot egne endepunkt hos leverandøren, eller på mail. Du vil i appen kunne følge oppsigelsen hele veien.

Kommer snart: Etter hvert vil vi også sende deg en pushmelding når vi oppdager nye abonnementer, det kan være ekstra nyttig i de tilfellene du har opprettet et abonnement mer eller mindre ufrivillig (du betalte 1 kr for å lese en avisartikkel men aktiverte i praksis et abonnement på avisen). 

Dette er en utrolig kul funksjon, og en viktig del av vår satsing på forutsigbarhet for våre brukere! Vi som har brukt Bulder Bank en stund synes abonnementhåndteringen er helt fantastisk, og vil på det varmeste anbefale å legge alle dine abonnementer inn på Bulderkortet :).

Relatert

Ingen relaterte spørsmål.