Hopp til hovedinnhold
Asbjørn Bakke
Frontendutvikler
Åpnet -6 m

1) På betalingsplanen står det for hver måned avdraget, og nedenfor "hvorav renter: (rentebeløp)". "Hvorav" blir feil, da det ikke er totalbeløpet som står over. 2) Det ser ut som rentene er lavere i mars (høyere avdrag, lavere rentebeløp) enn f.eks. februar og april. Skyldes nok ikke faktiske renteendringer, for jeg ser på betalingsplanen flere år fremover. Bug eller finnes det noen forklaring på det?

Hvor er jeg?

I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!

Hei Asbjørn,

Punkt 1: 

Usikker på hva du sikter til her? På August står det f.eks. i min nedbetalingsplan trekkbeløp og andel renter under. Eksempel: August - 10 000, hvorav renter 4 000. Altså at jeg betaler 10 000 i August, og 4 000 av de 10 000 er renter.

Punkt 2:

Rentebeløpet er fast per dag, og betales etterskuddsvis. Derfor har Mars "lavere" rente på grunn av at Februar er en kort måned. Trekkbeløpet er det samme hver måned, derfor betaler du mer avdrag og mindre renter i Mars.

Håper det var en grei forklaring - ellers kan jeg hente inn en skikkelig ekspert :)

Markus