Fint hvis dere kan få på plass iOS share extensions for webview dere bruker ved visning av efaktura. Dette er nyttig for å kunne lagre eller sende faktura til andre apps for lagring av bilag.
Forslag
iOS share extensions ved visning av efaktura
iOS share extensions ved visning av efaktura
Hvor er jeg?
I Bulder Bank community du kan stille og svare på spørsmål og dele din erfaring med andre!
Hei, takk for forslag! Det er på plass, men det fungerer ikke helt optimalt… Det som er spennende er at eFakturaer både kan være PDF-er og og nettsider i kombinasjon med at den URLen vi får bare skal fungere en gang. Så nå laster vi inn siden, prøver å bruke URL-en en gang til og så se om det er en PDF som kan deles. Med andre ord – ikke en optimal måte å gjøre det på… Jeg skal ta et lite dykk ned i appkoden og hva vi får fra banksystemene, og se om det noe vi kan gjøre for å få det til å fungere bedre.
Jeg mener at jeg gjort dette i Sbanken. Safari kan dele konvertert PDF (må aktivt bytte format i share meny), tror ikke den gjør et nytt http-kall ved konvertering.
Da har jeg gjort litt endringer her for å kunne dele PDF! Dette kommer ut i neste versjon (1.2.6 eller mer), så veldig hyggelig om du tester at det er OK. :)
Flott, skal teste. I dag kom jeg over et annet problem. Eller ihvertfall tror jeg det er et problem, nettsiden som skulle vise efaktura var ganske treg så er mulig det var et serverproblem. Men; OneCall har en veldig basic fakturavisning. Der er det en link øverst med "fakturadetaljer". Denne fungerte ikke å trykke på i Bulder Bank. Når jeg åpnet den fra Sbanken (som åpner i Safari, ikke i eget WebView) så fungerer det. Linken åpnes da i nytt vindu. Jeg mistenker kanskje at deres WebView ikke tillater eller fungerer for linker som åpne nye vinduer?
Isåfall tror jeg egentlig løsningen på alt dette er å åpne linker i Safari. Min erfaring er at å åpne linker internt i app skaper problemer, man tar bort native funksjonalitet (som share extensions), samt at brukere (ihvertfall meg) misliker det.
Ja, det kan hende at det er løsningen, å heller åpne lenker i Safari, da spesielt for eFaktura som er HTML, og ikke bare PDF. PDF syns jeg jo fungerer veldig fint i appen nå. Om vi kunne vite hva det er får vi åpner siden hadde mye vært gjort. Jeg skal snakke med noen andre her for å se om det er mulig.